پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118725
درخواست‌هاي عجيب زنان از آتش‌‫نشان‌ها
تاریخ انتشار : 1393/06/11 09:37:40
نمایش : 1404
مدير مرکز فرماندهي 125 مشهد بخشي از درخواست‌هاي عجيب و غريب شهروندان به ويژه خانم‌ها را از آتش نشان‌هاي اين شهر تشريح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدي صداقت کار مدير مرکز  فرماندهي 125 مشهد در تشريح خبر مزاحم‌هاي تلفني آتش نشاني شهر مشهد گفت: روزانه به طور ميانگين ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تماس تلفني با مرکز فرماندهي آتش‌نشاني مشهد برقرار مي‌شود که متاسفانه ۹۰ درصد آن مزاحمت تلفني است.
 
وي افزود: بخش زيادي از مزاحمت‌هاي تلفني ۱۲۵ از طريق تلفن‌هاي همگاني است که متاسفانه در اين زمينه فرهنگسازي صورت نگرفته است. 
 

مديرمرکز  فرماندهي 125 مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۷ نفر در هر شيفت در تنها مرکز فرماندهي ۱۲۵ مشهد، واقع در الهيه فعال هستند که از طريق ۳۰ خط ايوان و ۱۰ خط آنالوگ، پاسخگوي شهروندان هستند. 

صداقت کار تصريح کرد: با وجود اينکه اپراتورهاي مرکز فرماندهي تا اندازه‌اي از طريق لحن صحبت شهروند و با پرسش چند سوال مي‌توانند متوجه واقعي و يا مزاحمي بودن تماس شوند، ولي با اين حال درصد مزاحمت‌هاي تلفني بالا است به گونه‌اي که حتي فردي بالغ بر ۸۰۰ بار از طريق تلفن براي آتش‌نشاني مزاحمت ايجاد کرده بود و برخي ديگر نيز با شبيه سازي يک آتش سوزي، اپراتور ها فريب داده و آتش نشان ها را به محل مي‌کشانند. 

به گفته صداقت‌کار، با تمهيدات ويژه قضايي که از سوي دادستان مشهد صورت گرفته است، به طور حتم با مزاحمان برخورد قاطع‌تري خواهد شد. 

مدير مرکز  فرماندهي 125 مشهد در بخشي از ديگر از صحبت‌هايش به درخواست عجيب و غريب شهروندان اشاره کرد و گفت: گرفتن موش ، گربه  حتي سوسک از جمله درخواست هاي عجيب و غريب شهروندان به ويژه خانم‌هاي خانه‌دار  است.
 
وي همچنين با ابراز تاسف گفت: حتي در برخي موارد مادري با 125 تماس گرفته و از اپراتور مي‌خواهد دقايقي با حرف زدن فرزند خردسالش را سرگرم کرده تا او بتواند به خريد برود و يا غذا درست کند و در برخي موراد ديگر نيز خانمي که کليد منزل را در خانه جا گذاشته با تماس به سامانه 125 مي‌خواهد تا آتش نشان‌ها با نردبان وارد منزلش شده و کليد  را براي وي بياورند.

صداقت کار به وظبفه آتش نشاني شهرداري مشهد اشاره کرد و گفت: مردم بايد بدانند که آتش نشان ها مسئول امدادرساني به حادثه ديدگان شهري و همينطور اطفاي حريق هستند و اين گونه درخواست‌ها در چهار چوب وظايف آن‌ها نيست.

گفتني است، بيشترين درخواست‌هاي مردم مشهد از آتش‌نشان‌‌ها مربوط به گرفتار شدن افراد در آسانسور و همينطور جلوگيري از ورود زنبور به داخل خانه‌ها بوده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html